21. joulukuuta 2014

Jouluinen Porvoo


Porvoo on mielettömän kaunis kaupunki. Ainkoinaan
kesäinen Porvoo hurmasi minut. Niin kävi nytkin, jouluisessa 
asussaan. Niin kaunista ja ihana tunnelma! Oman tunnelmansa
teki kaunis yön aikana satanut lumi. Kaunis talven ihmemaa
kerrassaan. Ihania putiikkeja ja kahviloita. Tänne voisin 
vaikka muuttaa. Yksi Porvoon lemppariliikkeistäni
oli Vanille Home jossa on laaja valikoima niin Greengatea,
Riviera Maisonia, Mailegia ym.


 

Toivottavasti pääsette joulufiilikseen
kuvien myötä. Reissumme majoituskohde oli UPEA!
Siitä teen vielä oman postauksen kunhan joudan. Suosittelen
lämpimästi Porvoota reissukohteena, upea kaupunki!






Illan jatkoja!

20. joulukuuta 2014

Kanelia ja kardemummaa


 Terkut jauhonpölyn keskeltä! Jouluiset tuoksut kodissa
kertovat siitä, että jauhopeukalot ovat heiluneet. 
Ne perinteiset tähtipullat ja kaneliäässät on leipastu.
Niitä ilman ei taidan meidän perheessä joulu tulla ;)
Tähtipullat on kiva muisto omasta lapsuudesta, ala-asteella
saadussa joulupussissa oli usein kyseinen pulla.



Jos huomenna vielä jauhopeukkua alkaa kutkutella niin 
leipastaan joululimput. Siinnäpä meidän omatekoiset jouluherkut
sitten on. Suklaata ja muita nameja kaupasta, johan alkaa
makeanhimot näillä helpottaa :)





Jos postaus innostaa tähtipullien leipomiseen niin leipase
normaali pullataikina, kohotoa ja pyörittele pikkupullia.
Taikinan kohoamisen aikana tein murotaikinan
jonka laitoin kylmään pariksi tunniksi. Siitä on sitten 
suhteellisen helppo leipasta tähdet pullien päälle. Pullat 
voidellaan munalla ja sitten tähti pullan päälle. Pullat uuniin
n. 10-12 min. ajaksi. Ja tuoksu on taivaallinen saatikka maku..

Herkullista iltaa!


19. joulukuuta 2014

Joulun punaista


Ei vois fiilis olla parempi, tänään meillä alkoi joululoma! Kyllä
tätä on odottanut koko perhe. Tänä vuonna aion päästää itseni
helpolla ja tehdä vain ne jouluvalmistelut jotka teen hyvällä
fiiliksellä ilman stressiä. Tähän ainakin kovasti pyrin :)
Eniten odotan tältä lomalta perheen yhteistä aikaa, ulkoilua,
hyvää ruokaa, läheisten seuraa ja lepäämistä.


 


Kalenteri Nissen joulupussukatkin alkavat käydä
vähiin, joulu on jo aivan ovella. Jännitystä on ilmassa
varmaan monessa perheessä, ainakin meillä. Ihanaa
aikaa tämä kaikki!
 



Lunta sataa taivaan täydeltä jo toista päivää joten kaunis
jouluinen maisema tuli kuin tulikin. Niin ihana juttu!
 Oletteko muut saaneet valkean maan?



 Mukavaa iltaa ja tunnelmallista iltaa!
 

18. joulukuuta 2014

Reissu kuulumisille jatkoa


Nyt olisi jatkoa reissu kuulumisille :) Ihanaa muisteltavaa kertyi
tältäkin reissulta paljon. Perjantaina shoppailukierroksen jälkeen
pääsimme pulahtamaan paljun lämpöön sekä nauttimaan 
löylyistä ulkosaunaan. Ajelimme Sipooseen jossa sijaitsee
Sisustus Omeetta. Itse olinkin ekaa kertaa paljussa. Mukava
ja mielenkiintoinen kokemus vaikka löylyistä nautin 
kyllä enemmän, vilukissa mikä vilukissa :)


Kylpemisen jälkeen pääsimme Omeetan omistajan Eijan
kotiin ihastelemaan ja hän oli laittanut myös maukkaan iltapalan.





Eijan koti oli todella kaunis kuin myös koko pihapiiri! Pihapiiristä
löytyy myös suloinen sisustuspuoti ja tosiaan sauna+palju joita
Eija vuokraa seurueille.



Sisustus Omeetalla on myös toinen puoti Porvoossa.
Kaunis kuin mikä oli myös tämä Porvoossa sijaitseva liike.
Kannattaa piipahtaa!




Seuraavaksi kurkataan upeaan jouluiseen Porvooseen ja sen joulu
tunnelmaan. Täällä jouluntuoksut valtaa kodin kun innostuttiin neidin
kanssa leipomaan maustekakkuja jouluksi. Rakastan näitä
joulun tuoksuja..

Ihanaa iltaa!


16. joulukuuta 2014

Kauniissa kodissa


Nyt tuleekin varmasti useampi postaus viime viikonlopun
mukavasta reissusta. Meillä oli tapaaminen ihanien bloggaajien
kanssa tällä kertaa Etelän suunnalla. Näitä reissuja odotetaan
aina kovasti. Shoppailua, kauniita koteja, hyvää ruokaa ja 
ennenkaikkea samanhenkistä seuraa ovat nämä reissut täynnä.


Kurkistellaan ensimmäisessä postauksessa kauniiseen, vaaleaan
kotiin VillaHoviin. Ihana VillaHovin emäntä tuli meitä jo 
aamutuimaan vastaan lentokentälle. Kodista välittyi heti jo
ulko-ovella kodikas ja lämmin tunnelma. Pian saapumisen
jälkeen saatiin istua kauniisti katettuun aamiaispöytään.




Aamun edetessä myös muut blogisiskot saapuivat VillaHoviin.
Ikeassa tehtiin pikainen piipahdus ja sen jälkeen saimme 
nauttia maittavan lounaan sekä kahvit kera herkujen.
Istua rauhassa ja jutella, ihastella kaunista kotia ja sen jouluista
tunnelmaa. Aika pysähtyi hetkeksi.




Perjantaina kierreltiin muutamat sisustuskaupat läpi ja tehtiin
pieniä ostoksia. Saunomassa ja paljussa käytiin. Niistä lisää
ensi postauksessa :)



Mukavaa iltaa!

14. joulukuuta 2014

Joulumieli


Joulumieli, se löytyi ensimmäisen kerran marraskuulla kun lumi 
peitti maan. Pitkä musta ja synkkä jakso sai sen kuitenkin
katoamaan ja tuntuu, että kotonakaan ei ole yhtään jouluista
tunnelmaa vaikka valot ovat ikkunoissa.


Jouluinen vanha Porvoo sai joulumielen taas heräilemään
ja yön aikana satanut lumi herätteli sitä entisestään.
Ilalla lämmin glögi maistui uudesta, reissusta kotiutuneesta
kauniista glögilasista kesähuoneen tunnelmissa.


Arvonta on nyt suoritettu ja voittaja on tällä kertaa
Riitta kommentilla:

Mukana ollaan ja ihastukseni on Romance, torkkupeitto, valkoinen ♥
Laitatko Riitta yhteystietosi niin laittelen paketin matkaan.


Täällä sairastellaan taas/edelleen. Esikoinen on yskinyt jo
monta viikkoa ja taas pahemmin. Terveyskeskus on tullut tutuksi
ja huomenna sinne on taas mentävä. Jos nyt hoitoa ei ala tulemaan
täytyy kääntyä yksityisen lääkärin puoleen. Myös toinen pojista
on alkanut köhimään. Nyt saisi taudit riittää!


Mukavaa kolmannen adventin iltaa ♥

9. joulukuuta 2014

Rakkaudella tehty pyykkiteline

Iltaa

Viime kesänä neiti esitti iskälle toiveen, että tahtoisi ikioman 
pyykkitelineen johon saisi ripustaa kuivumaan pyykkiä kotileikeissä.
Kesä kuitenkinkin meni ja teline jäi saamatta. Mutta muutama
ilta sitten oli neidin hymy korvissa kun iskä toi verstaalta
juuri valmistuneen pyykkitelineen. 



Söpöhän siitä tuli kuin mistä Ja kyllä on kuulkaa pyykkiä
ripusteltu sen jälkeen kuivumaan :) Myös lastenkammarit on
saaneet ripauksen joulun tuntua.




Suvi Teräsniskan joululevy soi taustalla, tuhat kotityötä odottaisi tekijäänsä.
Taidan kuitenkin yritän rauhoittua kiireisen päivän päätteeksi. Eiköhän nuo
hommat odota huomiseen tekijäänsä ;) Tämä viikko täyttyy
joulujuhlista, illallisesta ystävien kanssa ja jouluinen Porvoo
kutsuu loppuviikolla. Odotan tuota reissua kuin kuuta nousevaa, 
kumpa vain kaikki pysyttäisiin nyt terveenä ja muutenkin
suunnitelmat menisi putkeen.



Mukavaa viikon jatkoa!