14. tammikuuta 2015

Lumen valkoista


Talvinen olohuone näyttää rauhalliselta. 
Valkoista, hyvin väritöntä. Paselliset värit alkavat
hiipimään hiljalleen kunhan aurinko alkaa
paistaa ja ajatukset vie kevääseen. Vielä nautitaan
talvisista keleistä, lumesta ja talvilajeista.

 
Tunnelma tänään on ollutkin rauhallinen. Vapaapäivä, 
päätin ottaa muutaman tunnin aikaa itselleni. Lapset
saivat viettää pitkän joululoman kotona ja hyvällä
omalla tunnolla vein neidin päiväkotiin
 samalla kuin vein eskarilaisen.

Järkkäilin paikat kuntoon ja leipasin pullia,
jotta lasten on kiva tulla kotiin :) Sitten lähdinkin
rentoumaan hierojalle, voi miten tekikään hyvää.
Käytiin vielä lounastreffeillä miekkosen kanssa.  Edellisestä
kerrasta olikin aikaa. Mukavan erilainen päivä!




Nyt pakkaamme pullat koriin ja suuntaamme
mummun vapaapäivää ilahduttamaan. 

Kivaa päivää!


12. tammikuuta 2015

Suunnitelmat etenee toteutukseen


 Eteisen remppa on saatu reippaasti käyntiin! Meidän köörillä
on yhteinen harrastus, nimittäin tapettien repiminen ;)
Kyllä onkin rasittavaa hommaa! Mutta lopputulos on
sitten palkitseva. Eteisessä on harmaa laattalattia joten
harmaaseen taittavaa tapettia kaipailin. Muuten
eteisessä on paljon valkoista, yllättäen ;)


Vaihtoehtoja tapeteissa on niin paljon, että valinta oli vaikea 
kun itsellä ei oikein ollut mitään käsitystä millaista tapettia 
eteiseen laitettaisiin. Tapeteissa näkyi olevan nyt paljon
metallinhohtoa mutta joku siinnä tökki. . 


Tästä vuosi sitten otetusta kuvasta näkee vähän seinää
johon uusi tapetti laitetaan. Kysesssä on tuo kuvan
perällä oleva seinusta. Aiemmin oli tuollainen
beessinsävyinen joka alko jo tökkimään.


Tämä tapetti vei voiton. Aika kiva ja vähän erilainen. 
Kuvio muistuttaa pitstiä, valkoharmaa on väriltään. 
Näin voimakasta kuviota meillä ei olekkaan missään muualla.
 Mitä sanotte?



Ei se auta kun mennä kuin viettämään laatuaikaa perheen
 kanssa, tapettien repimisen merkeissä ;)

Mukavaa iltaa

10. tammikuuta 2015

Aamun startti

 
Aamu ei käynnisty ilman isoa kuppia kahvia! Ja voi, että 
maistuukin niin hyvälle ne päivän ekat kahvit ja se tuoksu
 joka leijailee keittiöstä. Kiireetön aamu kruunaa tämän nautinnon.
Ja tänä aamuna ei ole kiire minnekkään. Huippua!
Se on viikonloppu nyt 



Erityisen kiitollisin mielin vietetään tätä viikonloppua.
Jännitystä ja odotusta on ollut tämä loppuviikko.
Kävimme poitsun kanssa sairaalassa tutkimuksissa. 
Tänään odottelin puhelua kauhunsekaisin
tuntein mutta onneksi lääkärin puhelu oli sitä mitä
me toivoimme ♥ Kiitos yläkertaan!

Tämä on muuten kuudessadas postaus. Hui! 
Saapa nähdä kuinka paljon niitä vielä tulee?! Toivottavasti
pysytte matkassa mukana.

Iloista viikonloppua!

8. tammikuuta 2015

Pupujen koti


Neiti kirjoitti joulupukille toiveen ikiomasta kodista
pupuilleen. Toive oli kuultu ja niinpä aattona
kuusen vieressä odotti iloinen yllätys ♥


 



Mies teki nikkaroi tämän söpön kodin. Vielä se
on valkoinen mutta ehkä joku päivä saa seinilleen ainakin
alakertaan tapettia. Verhokapatkin voisi ommella.






Tämä on ollut ahkerassa käytössä. Toivon, että tästä
jää neidille ihana muisto ja ehkäpä vuosien päästä myös
jälkipolvi voi tällä leikkiä. Miehen papan aikoinaan
nikkaroimat lasten tuolit, keinu ja kehto ovat olleet meille
ainakin suureksi iloksi ja tunnearvoa niillä on kovasti.

 

 Semmoinen koti. Kyllä tuolla kelpaa asustella ♥

Illan jatkoja! 

6. tammikuuta 2015

Väritön koti

Kirpsakkaa pakkasta on pidellyt pari päivää. Ihan
niin kuin talvella kuuluukin :) Tämmöset pakkaset on
kivoja jos ei aamulla tarvi lähteä ulos palelemaan kuten
tänään ei tarvinut. Ulkona on valtavan kaunista
juuri nyt! Meillä aamu kului etelän matkasta 
haaveillessa.. josko syksyllä päästäisiin johonkin
reissuun. Olispa aika ihana!

Koti on riisunut nyt täysin jouluisen asun.
Kovin väritöntä on juuri nyt mutta voi kuinka nautin
tästä vaaleudesta joulun värien jälkeen.. harmaata, beessiä
ja valkoista on meidän sisustuksessä tällä hetkellä. 
Köökissä on jopa täysin valkoiset verhot, niin laskosverhot
sekä sivuverhot. Pastelliset astiat ja tekstiilit odottelee
vielä kaapeissa. Nyt fiilistellään vaaleassa talvikodissa.




Täällä edelleen tapetteja pähkäillään.. vaihtoehtoja on niin
paljon! Nälkä kasvaa syödessä ja tekisipä mieli myös
vaihtaa laminaatit olkkariin. Mutta se ehkä saa odottaa :)

Nyt saunaan lämmittelemään. Tunnelmallista
ja lämpöstä iltaa jokaiselle!


3. tammikuuta 2015

Remppa suunnitelmia

Huh heijaa mikä keli! Märkää lunta tulee taivaan
täydeltä ja tuuli puhaltaa lujaa. Uuden vuoden vaihdettua
me päätettiin alkaa viettämään kuukausittain jokin
lauantai perhepäivää ja tänään oli eka sellainen.
 Lähdettiin myrskyä karkuun uimahalliin pulikoimaan.
Tekipä hyvää ja kaikki nautti!

Uusi vuosi on käynnistynyt pienillä remppa suunnitelmilla.
Monta paikkaa odottais pientä fixausta. Ekana taitaa
olla eteinen joka saa uudet tapetit.
  

Vuosi sittenhän tehtiin eteisessä isompaa remppaa jolloin
tuulikaappi lähti pois ja eteinen sai panelit. Yhteen seinään jäi tuolloin 
kuitenkin tapetti ja se olis kiva vaihtaa. Pitäis löytää kiva tapetti joka 
olisi myös kestävä! Sillä meidän eteinenhän toimii 
myös sählykenttänä ;)

Kun nyt on lumitöitä tehty ja uimahallissa pulikoitu
voi hyvällä tunnolla availla vimpan suklaarasian
eikö ;) Tossut jalkaan, tapettikirjat käteen ja toiseen
suklaat... siinnäpä sitä on lokoiset oltavat!


Tässä muuten pieni vilautus eräästä joulupukin tuomasta
lahjasta neidille ja ehkä myös vähän äidille ;)
Osaatteko arvata?!

 
Rentouttavaa viikonloppua!

Ai niin vielä mainitsemisen arvoinen shoppailuvinkki
eli Sisustusliike Sikuriinassa näytti olevan kaikki
tuotteet -50% alessa :)

1. tammikuuta 2015

Vuoden eka


 Uusi vuosi ja uudet kujeet :) Toivon tältä vuodelta
iloa, rakkautta, terveyttä ja haaveiden toteutumista moneltakin
osalta. Vuoden päästä nähdään ollaanko samassa 
tilanteessa mitä nyt vai onko uskallus riittänyt
riittänyt haaveiden toteuttamiseen. 

Tahdon olla läsnä perheelleni, olla lähellä ja kuuntelevina
korvina. Toivon, että ehditään vietää aikaa yhdessä
arjen kiireiden keskellä. Toivon ajan myös riittävän
ystäville sekä läheisille. Se mitä toivon ehkä eniten
on, että osaisin elää hetkessä.

Joulu on lähes siivottu pois. Nyt eletään hetkessä,
mennään koko porukka sohvalle ja pidetään leffailta!

 








Toivottelen vielä kaikkea hyvää tälle vuodelle.
Unelmien täyteistä vuotta 2015!